FAQ

Algemene Vragen

1. Lever je elke foto die je maakt maakt?

Nee, dat doen we niet. Wij elimineren dubbele beelden, testopnamen, gemiste scherpstellingsopnamen, opnamen met slechte uitdrukkingen en andere beelden die de algemene productlevering kunnen afzwakken. Bijvoorbeeld, omdat wij met lage diafragma's schieten, nemen wij soms een paar extra opnamen om ervoor te zorgen dat wij de perfecte focus hebben. We verwachten niet dat u de expertise of de tijd hebt om in te zoomen op elke foto om die met de scherpste focus te selecteren, dus besteden we daar uren aan. Een ander voorbeeld: spontane lachsalvo's en emotionele tranen behoren tot de beste foto's van de dag. Jammer genoeg kunnen ze ook onflatteuze gelaatsuitdrukkingen opleveren. We maken misschien een paar extra foto's van deze momenten om er zeker van te zijn dat we een geweldige foto hebben met de ideale uitdrukking voor dat moment. Met onze expertise in het verwerken van miljoenen foto's per jaar, kunnen we foto's elimineren die we dubbel vinden en alleen de beste afleveren.

2. Kan ik ook een videograaf bij jou boeken?

Nee, maar ik werk samen met een aantal hele goede videografen die we van harte aanraden.

3. Fotografeer je ook bruiloften in het buitenland?

Ja, ik ben ook beschikbaar voor bruiloften in het buitenland.

4. Heb je al eerder op mijn locatie gefotografeerd?

We hebben al op tientallen locaties gefotografeerd, dus de kans is groot dat we dat hebben gedaan. Als dat niet het geval is, gaan we op de dag zelf vroeg naar de locatie en maken we een grondige wandeling om de beste fotolocaties uit te zoeken. We doen ook uitgebreid online onderzoek voorafgaand aan jullie grote dag!

4. Welke fotograaf zal mijn bruiloft fotograferen?

Ik, Célie, zal jullie bruiloften fotograferen samen met één of twee assists fotografen (dit is afhankelijk van de duur, aantal gasten en complexiteit van jullie bruiloft).

5. Bieden jullie een gedeeltelijke dagdekking?

Wij bieden normaal gesproken geen gedeeltelijke dagdekking in het weekend. In het weekend accepteren wij alleen cliënten die ten minste 8 uur dekking nodig hebben of een budget hebben van €3.900,00 of meer.

6. Fotografeert u in JPEG, Small Raw, of Large Raw?

Ik fotografeer in Large Raw.

7. Fotografeert u Quinceaneras, Debutanten, Bar/Bat Mitzvahs, of Bedrijfsevenementen?

Ja, dit wordt allemaal beschouwd als 'evenementenfotografie'. Wij hebben ervoor gekozen om ons te concentreren en uit te blinken in trouw- en evenementenfotografie, en wij zouden graag uw feest verslaan.

8. Doet uw studio aan Headshots, Individuele Portretten, Familie Portretten, Newborn Shoots, of Product Fotografie?

Ja, wij hebben ervaring op vele gebieden van de fotografie. Voel je vrij om contact met ons op te nemen. Voor portret fotografie kunt u contact opnemen via Het Volk.

9. Wat als onze ceremonie in een andere taal is?

We hebben echter ook vele bruiloften gecoverd waarbij we de primaire taal van de ceremonie niet spreken. We benaderen deze bruiloften met onderzoek en begrijpen de tradities en cultuur van de bruiloft. We hebben ook doorbesprekingen met onze bruidsparen voor de bruiloft om ervoor te zorgen dat we op de hoogte zijn van de belangrijkste momenten. Ten slotte zorgen we er altijd voor dat we alert blijven, vertrouwend op onze instincten die we hebben ontwikkeld voor het vastleggen van de emotie en de verhalen op elk gegeven moment.

Dus hoewel verschillende talen een uitdaging kunnen vormen, zijn artisticiteit, creativiteit en het vertellen van verhalen universele concepten die ons team in jullie fotografie en cinematografie zal uitbeelden.

Stijl- en kwaliteitsvragen

1.Wat is jouw filosofie met betrekking tot fotografie?

Klik hier voor meer informatie over onze filosofie met betrekking tot huwelijksfotografie.

2.Wat is jouw fotografiestijl?

Het Oydin + Mei fotografie team wordt geprezen voor het ontwikkelen van een unieke stijl van huwelijksfotografie die diep geworteld is in huwelijksfotojournalistiek en tegelijkertijd beïnvloed is door modefotografie en beeldende kunst. We houden ervan om creatieve belichting, unieke perspectieven, hoeken, composities en artistieke nabewerking te gebruiken om de persoonlijkheid van onze klanten naar voren te brengen terwijl we hun huwelijksverhaal vertellen. We zijn er trots op dat we niet alleen fotografen zijn, maar eerder kunstenaars die unieke en expressieve beelden creëren. Om voorbeelden van onze kwaliteit en stijl te zien, bezoek mijn blog met volledige huwelijksverhalen en mijn portfolio.

3.Kan ik een volledig evenement zien van begin tot eind?

Natuurlijk kan dat! Ik ben trots op de consistentie van ons werk. We begrijpen dat alle fotografen hun beste foto's van elke bruiloft op hun website zetten, dus het is moeilijk om te bepalen hoe goed hij of zij zal presteren op de trouwdag. Daarom moedigen wij al onze potentiële klanten aan om volledige foto series te bekijken van alle fotografen die zij ontmoeten om te zien hoe goed de fotograaf gedurende de dag presteert.

4. Mijn locatie is erg donker. Hoe gaat uw studio met dergelijke situaties om en kan ik voorbeelden zien?

We hebben in de donkerste van de donkerste kapellen en receptiezalen gefotografeerd, dus maak je geen zorgen! Als de situatie het toelaat, zullen we extra verlichting plaatsen om ervoor te zorgen dat we scherpe foto's krijgen. Sommige kapellen staan geen flitsfotografie toe; en om die reden fotograferen we met camera's met uitstekende prestaties bij weinig licht en lenzen met een laag diafragma (bekijk hier onze Toolkit).

5. Is er een stijl- of kwaliteitsverschil tussen de fotografen?

Nee. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de stijl en kwaliteit van onze fotografen consistent is. De unieke stijl die u in ons werk ziet, hebben we in de loop der jaren ontwikkeld. Elke shoot wordt beoordeeld om ervoor te zorgen dat onze kwaliteit en stijl consistent zijn. Alle fouten, hoe klein ook, worden door het team onder de loep genomen. We vertrouwen erop dat de kwaliteit en stijl van de fotografie die u ontvangt consistent zal zijn. We passen onze fotografiestijl en -technieken echter aan aan de wensen van onze klanten. Sommige klanten geven bijvoorbeeld de voorkeur aan een lichte en luchtige look, terwijl anderen de voorkeur geven aan dramatische belichting en schaduwen.

Blog vragen

1.Hoe krijg ik mijn bruiloft gepubliceerd op andere bruiloft blogs of tijdschriften?

Klik hier voor een lijst van mijn favoriete trouwblogs en hun instructies voor het insturen van een bruiloft.

Edit/Post-Productie vragen

1. Retoucheer je alle beelden in onze fotodownload?

Ja, dat doe ik. Elk beeld dat ik lever wordt nabewerkt met mijn unieke stijl van nabewerking. Dit omvat kleurcorrectie, belichting aanpassing, selectieve zwart-wit verwerking, helderheid aanpassingen, tone-mapping, en andere correcties. Veel fotografen zullen geen foto's nabewerken, of zullen alleen “geselecteerde” foto's van jullie bruiloft nabewerken. Dit betekent dat u foto's kunt hebben die te donker zijn, vreemde huidtinten hebben of andere veel voorkomende fouten in de fotografie.

2.Wat bedoel je met het “retoucheren” van de foto's?

“Retoucheren” in bij mij hetzelfde als mijn kenmerkende (standaard) post-productie. Zie de vraag hieronder voor een verduidelijking.

3.Wat is het verschil tussen geavanceerde en aangepaste retouchering en waarom zijn er extra kosten voor een aangepaste retouchering?

Geavanceerde post-productie omvat touch-ups zoals het verwijderen van oneffenheden, het wegwerken van wallen onder de ogen, het verwijderen van wegvliegende haren, enz. Aan de andere kant is aangepaste post-productie alles wat uitgebreid, aangepast werk in Photoshop vereist, zoals het verwijderen van hele objecten uit de scène, het veranderen van de grootte en vorm van lichaamsdelen of andere objecten in de scène, het toevoegen van objecten aan een scène en ander aangepast werk. Wij rekenen per uur voor de aangepaste post-productie, aangezien de benodigde tijd varieert, afhankelijk van de complexiteit van het project. Neem contact op met onze studio manager voor een offerte voor post-productie op maat via info@oydinmei.com

4.Fotograferen jullie in JPEG of Raw?

Al onze foto's worden gemaakt in Raw.

Vragen over de bruiloft

1. Hoeveel uur stel je voor dat we opzij zetten voor foto's op de trouwdag?

Bekijk onze Ideale tijdlijn voor trouwfotografie voor een gedetailleerd overzicht van hoeveel tijd jullie opzij kunnen zetten voor jullie trouwfoto's.

2. Ik heb op mijn trouwdag tussen de evenementen door tijd over. Moet ik voor die tijd betalen?

Om verschillende redenen moeten we de tijd tussen de evenementen in rekening brengen. Het is een feit dat we nooit echt niks doen tijdens de dag, of we nu back-ups maken van foto's, voorbereidingen treffen voor de tweede locatie, naar de tweede locatie reizen, opnamen maken op de locatie, of verloren fototijd inhalen door onvoorziene vertragingen op de trouwdag. In veel gevallen gebruiken we die “vrije tijd” om jou en je geliefde mee uit te nemen voor een fotosessie of meer familieportretten.

3. Wat gebeurt er als we de afgesproken tijd overschrijden?

We begrijpen dat niet alles gaat zoals gepland tijdens een bruiloft. We pakken nooit in voor de afgesproken tijd, en bovendien vertrekken we niet stipt als de afgesproken tijd om is. In plaats daarvan vragen wij u aan het einde van de afgesproken tijd of u wel of niet wilt verlengen. Als u wilt dat we blijven, rekenen we de tarieven aan die in uw contract staan, afgerond op de dichtstbijzijnde 30 minuten.

4. Waarom moeten we extra dekking in rekening brengen?

We hebben de hele dag voor jullie bruiloft gereserveerd, dus we zullen niet wegrennen om andere plannen te halen die avond. We moeten echter extra kosten in rekening brengen omdat er kosten zijn voor het team om extra uren te blijven. De fotografen en belichtingsassistenten vragen allemaal een extra vergoeding. Bovendien moeten de extra gemaakte foto's worden nabewerkt, wat onze totale kosten doet stijgen.

Foto Downloads & Juridisch vragen

1. Welke rechten heb ik op de digitale afdrukken?

Je hebt het recht om beelden opnieuw af te drukken wanneer je maar wilt. Je mag je foto's echter niet met winst verkopen of publiceren zonder de schriftelijke toestemming van Oydin + Mei Photography.

2. Stellen jullie de RAW bestanden van mijn trouwdag ter beschikking?

Elk van onze pakketten wordt geleverd met een volledige resolutie foto download. We verstrekken echter geen RAW (onbewerkte) bestanden van onze fotosessies omdat we geloven in het leveren van een afgewerkt product. In feite fotograferen we vaak met het eindproduct in ons achterhoofd. Soms kunnen we echter RAW-foto's leveren samen met onze JPG's voor een extra vergoeding en beperkingen.

3. Hoeveel foto's leveren jullie bij de download?

Voor een bruiloft leveren we meestal 60-80 foto's per uur. Houd in gedachten dat deze aantallen kunnen stijgen of dalen, afhankelijk van het verloop van de dag en het aantal gebeurtenissen/activiteiten dat moet worden vastgelegd.

4. Leveren jullie de digitale negatieven na de fotoshoot?

Ja, dat doen we. Al onze pakketten worden geleverd met een Full Resolution foto download.

5. Wat als ik mijn foto's verlies?

Er wordt €100 in rekening gebracht voor extra downloads nadat het evenement is gearchiveerd. Ik raad iedereen ten sterkste aan om ten minste één kopie van de download te maken wanneer je deze van mij ontvangt.

Albums, afdrukken, inlijsten, fotoboeken en slideshow vragen

1. Hoe lang duurt het voordat ik mijn afdrukken ontvang?

De productietijd varieert, maar over het algemeen worden drukorders binnen 6 weken nadat de productbestelling is ingediend, voltooid. Net als bij het postproductieproces wordt voor spoedafdrukken een bedrag van €250,00 in rekening gebracht. Ook voor spoedverzending kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn album ontvang?

Net als bij onze andere producten varieert de productietijd. Normaal gesproken kunt u uw album echter 6 weken na het plaatsen van de bestelling verwachten. Het proces voorafgaand aan het plaatsen van de bestelling varieert in duur, afhankelijk van hoe snel u reageert op de instructies voor het albumontwerp, evenals het aantal wijzigingen dat u aanvraagt na de eerste ontwerpen. Sommige bruiden voltooien dit binnen een maand of twee, anderen doen er meer dan een jaar over.

Net als bij het postproductieproces geldt dat als u een spoedverwerking wenst, er een bedrag van €250,00 in rekening wordt gebracht. Extra kosten voor spoed verzending kunnen ook van toepassing zijn.

3. Hoeveel foto's krijgen we in ons trouwalbum?

Ons kenmerkende Oydin + Mei album bevat maximaal 50 foto's. Als u meer foto's wilt toevoegen, kunt u dat doen tegen een kleine vergoeding per extra foto.

4. Kan ik meer foto's toevoegen aan mijn album?

Extra afbeeldingen buiten wat is inbegrepen in uw pakket kunnen worden toegevoegd tegen een extra vergoeding. Raadpleeg onze album ontwerper voor meer informatie!

5. Hoeveel foto's krijgen we in onze Wedding Magazine?

Ons kenmerkende Oydin + Mei album bevat maximaal 400 foto's. Het is bij onze Wedding Magazine niet mogelijk om meer foto’s toe te voegen.

6. Leveren jullie ook inlijstdiensten?

We bieden ook inlijstdiensten aan voor foto's groter dan 30 x 45 cm aan. Vraag ons om meer informatie als je hier interesse in hebt.

7. Hoe begin ik aan mijn trouwalbum?

Het ontwerpproces voor trouwalbums wordt hier beschreven: https://www.oydinmei.nl/album-ontwerp-instrucies.

8. Hoe begin ik aan mijn wedding magazine?

Het ontwerpproces voor trouwalbums wordt hier beschreven: https://www.oydinmei.nl/magazine-ontwerp-instructies.

Vragen over apparatuur

1. Welk type camera/apparatuur gebruik je?

Klik hier om onze fotoapparatuur te bekijken.

Aansprakelijkheidsverzekering & Back-ups

1. Maakt je een back-up van onze foto's? Hoe kunnen we er zeker van zijn dat onze foto's niet verloren gaan?

We hebben nog nooit een foto van een bruiloft verloren dankzij de volgende back-up workflow voor al onze evenementen: Tijdens het evenement fotograferen we op twee kaarten tegelijk. Dit creëert direct een back-up van elke foto in de camera. Na afloop scheiden we de primaire kaarten van de back-upkaarten, voor het geval er iets met één set gebeurt. Vervolgens maken we een back-up van de beelden op een lokale server in een RAID 1-configuratie, en kopiëren we ze naar een externe harde schijf. Op elk moment voor de levering van de beelden zijn er twee kopieën van de bestanden op afzonderlijke locaties.

2. Heb je een aansprakelijkheidsverzekering?

Ja. Veel locaties eisen dat de fotograaf een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Dus voordat je Uncle Joe inhuurt, moet je er zeker van zijn dat hij verzekerd is.

Kennismakingsgesprekken

1. Wij wonen niet in de stad. Is het mogelijk om onze familie/vrienden in uw plaats te ontmoeten?

We zouden graag uw familieleden ontmoeten, hun vragen beantwoorden en ons werk met hen bespreken. Als het mogelijk is, zouden we op zijn minst met u willen webcammen om u beter te leren kennen.

2. We hebben het erg druk en kunnen elkaar niet ontmoeten. Zijn er nog andere mogelijkheden?

We willen jullie graag ontmoeten voor de verlovingsreportage of de bruiloft, maar als jullie het te druk hebben of te ver weg zijn, kunnen we alles ook op afstand regelen. Laat ons weten welke informatie jullie nodig hebben en wij zullen ons best doen om aan jullie verzoek tegemoet te komen. Als u bijvoorbeeld meer van ons werk wilt zien, kunnen wij u graag complete evenementen online laten zien. Als u wilt praten over pakketten en een gevoel wilt krijgen van de persoonlijkheid van de fotograaf, kunnen telefoongesprekken en webcam-afspraken worden geregeld.

3. Reis je om klanten te ontmoeten?

Vanwege de beperkingen van mijn agenda, reis ik momenteel niet om klanten te ontmoeten. Als je een afspraak wilt maken, neem dan contact op met onze studio manager op 316.3735.3778 of mail naar info@oydinmei.com.

4. Hoe kan ik een afspraak maken om je persoonlijk te ontmoeten en wat van je werk te zien?

Via mijn online planner kan je hier een kosteloos & vrijblijvend digitaal kennismakingsgesprek inplannen. Wil je liever een afspraak om mij persoonlijk te ontmoeten? Het is mogelijk om een persoonlijk consult te boeken van 60 minuten voor €125. Deze afspraken vinden altijd plaats in Rotterdam. Neem contact op met onze studio manager op 316.3735.3778 of mail naar info@oydinmei.com

Betaling & Belasting

1. Hoe reserveer ik jou voor mijn datum?

Alle data zijn gereserveerd zodra ik jullie getekende contract en aanbetaling hebben ontvangen.

2. Wat als we willen dat jullie langer blijven dan de afgesproken tijd voor onze verlovingsreportage en/of de trouwdag?

Voor overwerk gelden de standaardtarieven. Overwerk wordt gefactureerd tegen een tarief van €250/uur per fotograaf en €125/uur per assistent fotograaf.

3. Als we de bruiloft annuleren, krijgen we dan onze aanbetaling terug?

Helaas niet. Voorschotten worden gebruikt om uw datum te reserveren. Zodra we uw datum gereserveerd hebben, accepteren we geen nieuwe klanten meer voor uw datum.

4. Als we onze bruiloft naar een andere datum verplaatsen, kunnen we dan ons voorschot gebruiken voor een toekomstige datum?

In het algemeen niet, maar dit wordt van geval tot geval bekeken. Er wordt rekening gehouden met de reden van annulering en onze beschikbaarheid. Ook als de tarieven veranderen van jullie oorspronkelijke datum naar jullie nieuwe datum, zullen de nieuwe tarieven van toepassing zijn.

5. Zijn er reiskosten verbonden aan de trouwdagshoot(s)?

Alle reiskosten zijn gebaseerd op de afstand tussen jullie evenementlocatie(s). Voor de volgende bestemmingen gelden de volgende reiskosten:

  • Friesland – €250,00 vaste kosten
  • Limburg – €250,00 vaste kosten
  • Nederland – €100.00 vaste kosten voor fotosessies van minder dan 6 uur
  • Over alle andere bestemmingen verder dan 200 kilometer (retour) vanaf Rotterdam worden de reis- en verblijfskosten per geval bekeken en overlegd.

    6. Waarom reken je reiskosten?

    Het belangrijkste doel is om onze fotografen en onze belichtingsassistenten een adequate vergoeding te bieden voor de extra tijd en kosten (benzine, parkeren) die ze kwijt zijn aan reizen. Reizen naar Limburg kan bijvoorbeeld meer dan een 2,5 uur per enkele reis in beslag nemen. Dit is tijd waarvoor we ons team moeten compenseren. Om deze reden, gekoppeld aan de kosten van het vergoeden van het team voor de werkelijke reiskosten, zijn deze vergoedingen helaas noodzakelijk.

    7. Waarom reken je verblijfskosten?

    Het belangrijkste doel is om voor jullie de mooist mogelijke foto’s te maken van jullie bruiloft. Om dit te kunnen doen is het belangrijk dat iedereen uitgerust start met fotograferen en weer veilig thuiskomt na afloop. Als jullie bruiloft vroeg in de ochtend start en het meer dan 1,5 uur rijden is vanaf Rotterdam, stellen we het op prijs als we de avond van te voren dicht bij jullie trouwlocatie kunnen overnachten voor een frisse start.

    Voor de volgende boekingen gelden de volgende verblijfskosten:

  • Boekingen van 12 uur & verder dan 1 uur rijden vanaf Rotterdam – Één hotelovernachting €125,-
  • Boekingen van meer dan 10 uur & eindtijd na 21:00 & meer dan 2 uur rijden vanaf Rotterdam – Twee hotelovernachtingen €250,-
  • Voor bruiloften in het buitenland maken we per bruiloft een overzicht van de kosten voor reis- & verblijfkosten obv van jullie planning na het kennismakingsgesprek.

    8. Biedt je kortingen op bruiloften doordeweeks, op zondag of buiten het seizoen?

    Wij bieden geen kortingen op bruiloften op zondag of buiten het seizoen. Daarom zijn we het hele jaar door aan het fotograferen. We kunnen ook geen kortingen geven op doordeweekse bruiloften omdat alle kosten (tweede shooter prijzen, enz.) die met de bruiloft te maken hebben hetzelfde blijven.

    9. Als ik mijn pakket contant betaal, kunnen we dan omzetbelasting vermijden of krijgen we dan een korting?

    Helaas is een fotostudio door contant geld te innen niet vrijgesteld van het betalen van btw over het bedrag van de pakketprijs wanneer een fysiek product wordt geleverd, of dat product nu een album of een ander fysiek product is.

    MIJN DIENSTEN